Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, August 24, 2011

JENAYAH CINTA

Sejak akhir-akhir ini,kita selalu mendengar berita di media kejadian wanita yang menjadi mangsa simbahan asid tanpa sebab oleh orang yang tidak dikenali.Mengapa ini terjadi dan mengapa wanita yang menjadi mangsa? Sudah hilangkah sikap penyayang lelaki terhadap wanita yang lemah.Walhal wanita tak perlu dicederakan,cukup bagi seseorang lelaki meninggikan suara pun hati mereka boleh terluka.Peristiwa menyimbah asid ini bolehlah dianggap sebagai suatu keajaiban.

Baru-baru ini,saya menonton sebuah drama di televisyen.Saya tak ingat judulnya dan di rangkaian mana. Cuma dalam cerita tersebut,seorang lelaki yang jujur,setia dan amat memuja seorang wanita daripada segala-galanya.Akhirnya kejujuran sang lelaki tersebut telah disalahguna oleh teman wanitanya(kekasih hatinya)apabila didapati mengasihi lelaki lain.Apabila mengetahui kejadian itu,Sang lelaki menjadi teramat cemburu. Perbincangan demi perbincangan diadakan,tapi gagal menemui penyelesaian. Akhirnya, sang lelaki itu mengambil keputusan untuk berjumpa dengan teman wanitanya buat kali terakhir.Teman wanitanya tidak mengesyaki apa-apa pun di sebalik pertemuan manis itu.Sebaik teman wanitanya mohon diri,sang lelaki lantas menarik tangannya dan mengucapkan "Aku sayang kamu selamanya". Tanpa disangka mengeluarkan benda yang disembunyikan di tangan lalu disimbahkan asid. Begitu ngeri kejadian itu kerana teman wanitanya,buta mata,muka cantik dah jadi hodoh.

Jika kita menyayangi seseorang haruskah berpada-pada?Ataupun ada organisasi yang akan diwujudkan menengani jenayah ini? Fikir-fikirkanlah!!!

0 Comments:

Post a Comment