Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, August 5, 2012

Doa Ibu Bapa

Salam ...kesempatan hari ini, Saya akan Cuba untuk mengimbas kembali zaman persekolahan bersama rakan-rakan pada era 70-an . Baru-baru ini Saya terserempak dengan seorang rakan lama yang kini bertugas di Kota Marudu. Dunia terlalu cepat berubah,katanya. Semasa sama-sama di bangku sekolah zaman 70an dia mengakui Saya merupakan seorang murid yang selalu dibuli. Pernah Suatu ketika guru menghina tulisan Saya. Rakan itu tidak menyangka sama sekali perubahan yang ada pada diri ini. Itulah hikmahnya guru menghina tulisan Saya. Sama sekali Saya tidak berdendam terhadap guru itu. Jika bukan Kerana dihina kemungkinan Saya tidak berada di tahap sekarang ini. Bukan memuji diri tetapi sekurang-kurangnya Saya dapat membuktikan bahawa seorang murid yang Lemah seperti Saya di peringkat sekolah rendah pun boleh berjaya sama seperti orang lain. Siapa sangka murid yang dihina menjadi orang penting dalam dunia pendidikan sekarang ni, kata Kawan Saya tu mengulangi ayatnya. Saya cukup yakin bahawa usaha dan ketentuan Allah yang menganugerahkan seseorang untuk berjaya. Selain itu doa ibu bapa tanpa jemu sebagai sokongan terhadap anaknya amat penting dilakukan. Saya amat yakin dan percaya bahawa doa ibu bapalah yang membuatkan Saya begini.

0 Comments:

Post a Comment