Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, August 20, 2009



GAMBAR : Pengetua SMK Tambulion,Hj Mad Amin sedang menerima cenderamata untuk sudut sumber PPDa daripada Ketua Pemuda Umno Bahagian Kota Belud,Encik Baharul Sawi.

Sebaik selesai bengkel pemurnian modul bagi program pendidikan pencegahan dadah di di Hotel Midtown,Terengganu, tiba-tiba tergerak hati saya untuk membuka laptop yang mengandungi gambar-gambar lalu.Semasa melihat gambar-gambar anak dan isteri,saya terjumpa gambar Baharul yang turut hadir semasa perasmian sudut sumber PPDa. Saya teringat kata-kata pengetua SMK Tambulion yang menyatakan keterharuannya terhadap sokongan pihak luar seperti Agensi Antidadah Kebangsaan,Jabatan Penjara,PDRM dan Ketua Pemuda Umno Kota Belud, Encik Baharul Sawi.

Saya fikir sumbangan Encik Baharul berbentuk jam gergasi untuk sudut sumber PPDa akan dikenang oleh warga pendidik khususnya SMK Tambulion. Perwatakan beliau yang sangat simple memudahkan pihak sekolah khususnya warga pendidik untuk berurusan dengan beliau. Selain sumbangan jam gergasi,En.Baharul sebenarnya telah menyumbang markah yang besar kepada usaha SMK Tambulion kerana dalam kriteria penilaian, sumbangan daripada NGO dan pemimpin akan memberi markah bonus yang memuaskan.

Maknanya,jika SMK Tambulion mendapat tempat johan/naib johan/ketiga alangkah murninya sumbangan seumpama itu.Tetapi jika pun sekolah berkenaan tidak mendapat tempat seperti yang dinyatakan tadi sekurang-kurangnya Ketua Pemuda Umno Kota Belud telah berjaya membantu KPM terhadap penyampaian mesej PPDa di sekolah-sekolah di mana golongan belia perlu membantu remaja sekolah agar tidak terjebak dengan gejala sosial seumpama itu. Matlamat KPM untuk merealisasikan 'Sekolah Bebas Dadah Menjelang 2012' menjadi realiti jika ada pemimpin muda yang dapat mentafsir matlamat KPM tersebut

Bagi pihak warga SMK Tambulion dan seluruh warga pendidik di Kota Belud, kami mengucapkan terima kasih kepada Ketua Pemuda Umno Kota Belud dan jawatankuasanya.

4 Comments:

  1. Unknown said...
    terima kasihlah kepada Pemuda UMNO Kota Belud. harap sumbangan tu lebih banyak lagi jangan sekadar jam sahaja..berilah pc atau lap top. boleh dapatkan dari peruntukan ADUN atau MP atas usaha Pemuda UMNO.
    TudungDuang said...
    Tahniah dan terima kasih kepada KP Umno KB yang prihatin dengan PPDa di SMK Tambulion...sekurang-kurangnya ada juga aktiviti atau kegiatan pemuda KB..
    Walau macam mana pun Pemuda Umno harus mengembelingkan tenaga melipatgandakan usaha membantu masyarakat belia Kota Belud terutama pelajar mahu pun belia yang terlibat dengan gejala najis Dadah..banyak yang boleh dilakukan..
    Seliu Liu said...
    Saudara Norawi, Salam Ramadan al-Mubarak... semoga ibada diterima Allah dengan memperoleh ganjaran syurga. Amiin
    Norawi said...
    Buat saudara-saudaraku,terima kasih di atas sokongan.SAYA AMAT MENGHARGAI KALIAN.Sempena ketibaan bulan mulia ini,saya pun mengharapkan agar silaturahim terjalin buat selama-lamanya.Moga di bulan ini kita mendapat ganjaran pahala berlipat ganda.

    SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN. SELAMAT BERPUASA.

Post a Comment