Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, February 27, 2010















GAMBAR-GAMBAR DI ATAS DIRAKAM SEMASA LATIHAN DI PANTAI TG.ARU


PUISI ‘AKTA BATIN’ DIJADIKAN TEATER


Puisi “Akta Batin’ karya Norawi Hj.Kata yang disiarkan dalam Majalah Dewan Sastera terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka Januari lalu diangkat menjadi sebuah teater dan akan dipentaskan pada 6 Mac ini bertempat di Dewan Serbaguna Rasa Sayang, Kota Belud.

Penolong Penerbitnya, Datu Abdullah Datu Gairullah berkata skrip teater tersebut telah ditulis oleh A.Karim Kadir yang bertindak sebagai Pengarah dan pelakon sekaligus. Selain itu ia turut dijayakan oleh salah seorang pelakon telemovie yang tidak asing di Sabah iaitu Stella James dan aktivis teater dan pelukis,Datu Ruslan Sulai.

Menurut Datu Abdullah,Akta Batin adalah sebuah kisah pergolakan jiwa manusia yang telah ditakdirkan sepi. Seorang lelaki yang pernah ternama telah bertemu dengan seorang perempuan yang menjadi pujaan ramai lelaki. Lelaki dan perempuan tersebut senasib dan cuba menceritakan kenangan silam masing-masing. Apakah mereka dapat melawan takdir kesepian?

“Kami mengalu-alukan kehadiran peminat teater dan orang ramai untuk menonton teater ini sebagai pembuka tirai aktiviti sepanjang tahun 2010”,katanya.

Bagi sesiapa yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai teater ini bolehlah menghubung Datu Abdullah melalui talian 019-5320007 atau Zainorain Makbul di 014-8603549.

1 Comment:

  1. windi said...
    kagum dengan kekreatifan saudara dan rakan2. teruskan berkarya.

Post a Comment