Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, October 14, 2009













Baru-baru ini,angin kuat telah menggemparkan seluruh daerah di negeri Sabah. Angin yang bertiup tidak mengenal mansa,umpama peluru tak bermata. Dia akan menerbangkan gerai-gerai orang yang hendak berniaga dan rumah orang yang berpendapatan rendah.

Di Kota Belud, saya sempat meninjau beberapa rumah yang menjadi mangsa angin kencang. Berpuluh rumah ditelanjangkan oleh angin yang dikatakan musimnya yang bertiup dari negara jiran. Sedang asyik saya mengambil gambar rumah yang terlibat,tiba-tiba seorang hamba Allah bertanya;

"Awak wakil rakyat kah,sibuk sangat?

Secara tiba-tiba saya memandang wajah orang tu. Memang dia berseloroh.Saya tak terkilan,kerana konsep wakil rakyat itu bukan tugas MP atau ADUN yang dipilih melalui proses pilihanraya semata-mata. Bagi saya pun,memang tepatlah ejekannya itu. Saya pun wakil rakyat yang menyibuk khabarkan masalah rakyat. Saya menulis mewakili suara hati rakyat. Cuma bezanya tiada gaji walau sesen pun. Tugas saya ikhlas untuk mewar-warkan perkara ini. Apalah gunanya orang memegang tugas politik, jika jawatan itu untuk dibawa glamour sahaja.

Kepada insan yang memanggil saya sebagai wakil rakyat,panggilan itu tidak menyakitkan hati saya. Sekali lagi saya tegaskan ,bahawa saya pun wakil rakyat juga.

0 Comments:

Post a Comment